Doorgaan naar hoofdcontent

Budget crisis

Mijn bedoeling was om een stukje te schrijven over de lokale heffingen. Helaas houd je die nog even tegoed. Vorige week had ik een offerte opgevraagd voor onderhoud aan mijn woning. Ik had een bedrag van € 3000 voor ogen maar het bleek richting het drievoudige te kosten. Dus een tweede offerte opgevraagd die was nog duurder. Dat betekent dat mijn post onderhoud van mijn budget verhoogd moet worden. Uitstellen is ook een optie maar niet de beste. In 2011 wist ik dat er onderhoud aan zat te komen. De kosten waren nog onbekend. Ik maak deze kosten liever in 2018. Het naar voren halen van deze kosten betekent dat ik mijn aflosdoel moeten bijstellen en daar zit nou precies mijn pijn. Het gaat goed. Alles loopt juist zo lekker. Mijn spaarplan gaat goed mijn budget gaat goed en nu gaat heel de boel weer op zijn kop. Ik heb twee dagen gefrustreerd rondgelopen. Toen realiseerde ik dat ik beter een creatieve oplossing kan zoeken. Wellicht is dat te realiseren de eerste lichtpuntjes zijn al gevonden. Nu hopen dat er binnen een niet al te lange tijd een passende oplossing komt. Wellicht zou dat betekenen dat ik mijn aflosdoelstelling kan laten staan.

Reacties

  1. Hoever ben je eigenlijk al met aflossen? Dat kon ik nergens terugvinden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Rentenier. Ik heb nu een pagina hypotheek.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen