Doorgaan naar hoofdcontent

Genieten!


Heerlijk buiten in mijn tuinstoel eet ik mijn uitgebreide ontbijtje op. Wat ik zojuist heb klaargemaakt. De krant lig naast mijn bord. Ja, ik heb vakantie en dat is genieten. Heerlijk vrijheid. Ik kan gaan en staan waar ik wil. De eerste paar dagen moet ik soort van omschakelen maar het langzamere ritme went snel.

Helaas gaat het met de financiën niet zo goed. Ik kreeg de afgelopen tijd te maken met een serie tegenslagen. Een best heftige periode. Waarin veel is gebeurd. Sinds vorige is er een oplossing gemaakt voor één probleem en hierdoor een juridisch conflict voorkomen. Ook voor een ander probleem is er bijna een oplossing gevonden. Alleen komen de kosten voor mij op dit moment niet echt lekker uit. Door strak te plannen en misschien een gedeelte van mijn buffer is te zetten moet het gaan lukken.

Ik probeer altijd lessen te trekken in mijn leven. Alles wat ik meemaak is voor mij niet puur toeval. Wat ik geleerd heb van deze tegenslagen is dat geld geen doel is maar een middel. Het werd te belangrijk voor mij. Daarnaast wil ik bewuster leven. Gewoon meer genieten van de kleine dagelijkse dingetjes. En vooral van de vrijheid van dit moment.

Reacties